vrijdag 1 juli 2011

28 juni.

De zevende bijeenkomst al van de A-groep van de sToffen Madammen. Op de tot nu toe heetste dag van het jaar, met volgens mij het langste onweer van het jaar. We smeten alle ramen open om de hitte te lijf te gaan, maar aangezien niemand zijn bikini bij had, moesten die al snel weer dicht tenzij we wilden verzuipen.
Voor de inspiratielozen onder ons werd een patroon voor een lunchtasje rondgestuurd. Ik zag er enkele in de maak, maar heb eigenlijk geen idee of ze afgeraakt zijn (?). De foto's geven daar ook geen duidelijkheid over en eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het resultaat!


Voor de rest is dat daar wat bij ons. Iedereen in de ban van zijn eigen to do list, onder het genot van een babbeltje, een drankje (véél drankjes) en een hapje (lekkere cake van Sylvie!).


De tijd vloog weer voorbij alsof het niks was, dat is altijd zo met naaien he?
Het Van Katoen kleedje werd door enkele sToffen Madammen uitgetest onder het toeziend oog van meester-tester Kir. En dat terwijl ze de hele avond "heel lief praatte" tegen haar rok-met-voering-die-maar-niet-wilde-meewerken. Dat brengt me dan weer bij: waaaaaaar zijn de foto's van die rok? Alhoewel, misschien zijn vooral foto's van wat er in latere uurtjes met dat rokje gebeurde sowieso niet voor publicatie vatbaar ;-).

Heel populair bij ons zijn uiteraard de stofjes van Lieselot haar winkeltje.
Een pennenzak met Kokka-uiltjes voor een gelukzak van een juf ergens in het Leuvense. Een schattig rugzakje met cowboys met net iets andere afmetingen dan het patroon voorschrijft, dankzij de bizarre lintmeter met inches maar niet heus. En het gele smockkleedje op de foto hieronder werd afgewerkt met rekbare biais van Bambiblauw. Naar 't schijnt is dat "een goed gerief", maar dat heb ik alleen maar van horen zeggen.


Over Bambiblauw gesproken. Het zal wel geen kwaad kunnen om nog een beetje reclame te maken. Naast stofjes en lintjes en knoopjes en al van dat soort spul, nieuw: superschattige oorbelletjes! Tijdens de bijeenkomst van de sToffen Madammen werd er ijverig gewerkt om alles klaar te krijgen voor dit weekend, want dan houdt Lieselot een "echt winkeltje". Meer informatie vind je hier. Allen daarheen!


4 opmerkingen:

  1. het resultaat van dat lunchzakje is met dezelfde lintmeter gemaakt... met fake inches en de afmetingen waren dus ook niet helemaal ok. Veel meer dan een appel ga ik in dat lunchtasje niet krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het zag er daar weer super gezellig uit!! Maar het was me veel te heet om tot daar te komen, volgende poging over 2 weken!!
    Herlinde***

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ik slaagde er gisteren in om de blinde rits, waar ik vier uur over deed om hem in mijn rok te krijgen, kapot te trekken...
    Aaaaarggghh!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Same here wat betreft het lunchzakje. Het resultaat is een -weliswaar schattig) inniminniezakje. Veel lunch zal er niet in geraken, maar het zal wel voor iets anders dienen.

    BeantwoordenVerwijderen